Portal Beauty

Czym jest Pilates tak modny od lat?

kobieta1

Metoda ćwiczeń, która ma na celu stworzenie równowagi w całym ciele. Ćwiczenia te nazywane są często ćwiczeniami „dobrego samopoczucia”. Celem miało być rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. System Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Ćwiczenia należy wykonywać spokojnie, słuchając spokojnej muzyki.

Wg założeń Pilates metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących. Fizjoterapeuci określają metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.
Pilates jest metodą dla wszystkich, jednak przy jej wykonywaniu szczególnie ostrożne powinny być kobiety w ciąży, osoby mające problemy ze stawami, jak i te, które dłuższy czas nie podejmowały żadnej formy aktywności fizycznej.

„Uzewnętrznij swoje piękno świadomie”

Anna Jaskiewicz

Jakie korzyści wynikają z ćwiczenia Pilates?

Pilates przyniesie osobom ćwiczącym pozytywne korzyści zarówno w strefie fizycznej, jak i psychicznej.
Jeżeli chodzi o fizyczność:
poprawia elastyczność ciała,
poprawia koordynację ruchową i równowagę,
zwiększa siłę mięśni,
zwiększa świadomość swojego ciała,
uczy prawidłowego oddechu,
rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców,
poprawia kontrolę mięśni pleców, kończyn oraz stabilność kręgosłupa.

Natomiast korzyści psychiczne są sprawą indywidualną

A czym jest Pilates 100??

Tego typu ćwiczenie dodaje energii, rozgrzewa ciało przed innymi ćwiczeniami, wzmacnia mięśnie brzucha. Wykonuje się je na początku jako trening.
Leżąc na plecach, unosimy nogi wyprostowane w kolanach i rozluźnij stopy. Jeśli jest to zbyt trudne możemy ćwiczyć z nogami ugiętymi w kolanach. Ważne, by uda znajdowały się w linii bioder.
Ręce uniesione kilkanaście centymetrów ponad podłogą, trzymaj wzdłuż ciała.
Dłonie skieruj wnętrzem do dołu.
Unieś głowę, szyję i łopatki – pozostań w tej pozycji, pilnując, by nie napinać mięśni szyi, tułów i nogi są w bezruchu.
Nieznacznie unieś ręce w kierunku ud i opuść je, nie dotykając podłoża.
Cały czas kontroluj ruch.

Oddychaj wolno, licząc do 5. Wymieniając każdą kolejną liczbę, podnoś w czasie wydechu ręce, by następnie, podczas nabierania w płuca powietrza, je opuścić. Zrób 100 ćwiczeń rąk, biorąc 10 oddechów.
W miarę jak stajesz się silniejsza, opuszczaj nogi w kierunku podłoża. Ustaw nogi pod kątem 60 stopni i dąż do kąta 45 stopni.

W najtrudniejszej pozycji nogi powinny być wyprostowane i uniesione tylko pod kątem 10-15 stopni nad podłogą.
Jednak uwaga: jeśli jednak ma się kłopoty z kręgosłupem, nie powinno obniżać się nóg i zachować kąt 90 stopni do podłoża.
Plecy zawsze mają przylegać do podłoża.

Spróbuj sama….

Redaktor Naczelna Anna Jaskiewicz

Treści z naszego portalu są jedynie wskazówkami dla pacjentów i mają za zadanie polepszenie kontaktu z lekarzem. Nie są to treści edukacyjne. Administratorzy portalu nie ponoszą żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych na naszych stronach. Wszelkie treści umieszczane na niniejszej stronie internetowej chronione są prawem autorskim.

Powiązane artykuły

Jak pozbyć się haluksów?

Redaktor Barbara Szuszkiewicz

Opalanie natryskowe przez cały rok

Redaktor Naczelna Anna Jaskiewicz

BOHOBOCO w wiosennej kampanii zaciera granice wieku 81-letnią modelką Heleną Norowicz

Redaktor Naczelna Anna Jaskiewicz

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

error: Treść jest chroniona prawem autorskim!